Види шахрайства та як не потрапити на вудку шахраїв?
Запитання
Види шахрайства та як не потрапити на вудку шахраїв?
Відповідь
Одні з найпопулярніших видів шахрайства:
Телефонний фішинг — це вид телефонного шахрайства, в результаті якого клієнти видають дані банківських карток та рахунків, ПІН до картки, логіни та паролі для входу в особисті кабінети, а також переводять кошти на банківські або мобільні рахунки третіх осіб.
Шахраї під час дзвінка можуть представлятися співробітниками банку, говорити, що картка заблокована і для розблокування потрібні її дані, код зі смс тощо, або ж видають себе за ваших друзів або родичів, які опинилися в надзвичайній ситуації і їм потрібна допомога, або ж кажуть, що ви виграли у лотереї або виграли приз.
Якщо казати:
- про співробітників банку — вони не дзвонять, щоб дізнатися персональні дані, дані номера картки, рахунку, коди із смс для скасування операції або підтвердження транзакцій, тощо. Якщо вам зателефонували — скиньте дзвінок та зателефонуйте до банку за телефоном, вказаним на банківській картці або на офіційному сайті;
- про надзвичайну ситуацію друзів чи родичів — скиньте дзвінок та перетелефонуйте друзям, родичам, щоб переконатися, що з ними все гаразд;
- про виграш — подумайте, чи брали ви участь у лотереї, розіграші. Ми впевнені, що відповідь буде ні. Відповідно і немає сенсу говорити про якийсь виграш.
Інтернет фішинг — вид інтернет-шахрайства, в результаті якого шахраї отримують номер картки, CVV, строк дії картки, смс з кодом для підтвердження операції використовуючи підроблений сайт, який майже не відрізняється від оригінального. Посилання на фішинговий сайт можете знайти в просторах інтернету або отримати від шахраїв в смс.
Щоб не потрапити на такий сайт, ознайомтесь із ознаками фішингового сайту:
- ви вказали всі реквізити картки, натиснули кнопку "Продовжити" і більше нічого не відбувається;
- біля рядків та з адресою сайту відсутній значок закритого замка;
- у рядку з адресою сайту відсутнє "https";
- у тексті на сайті є граматичні помилки;
- контакти на сайті підроблені.
Якщо ви виявили, що стали жертвою шахраїв — заблокуйте картку через цифровий банк Sense SuperApp і для уточнення наступних дій невідкладно зверніться в онлайн-чат в цифровому банку Sense SuperApp або зателефонуйте до Контакт-центру за телефоном 0800 50 20 50. Ми поруч 24/7 і завжди раді вам допомогти.
Коментарі
0 коментарів
Будь ласка, увійдіть, щоб залишити коментар.