Ukrainian
    UA Ukrainian
    • На головну
    • ПРО БАНК
    • ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

    Contact Us

    Види шахрайства та як не потрапити на вудку шахраїв?

    Written by Sensebank UA

    Updated at July 17th, 2025

    Contact Us

    If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
    We’ll get back to you as soon as possible.

    Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

    Статті в цьому розділі

    • Без названия
    • Система екологічного та соціального менеджменту в Sense Bank
    • Що таке податкове резидентство? Які ознаки податкового резидентства?
    • Відповіді на найпоширеніші запитання про актуалізацію анкетних даних
    • Отримати довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків в Електронному кабінеті ДПС
    • Отримати "Довідку про доходи", "Довідку ОК-5", "Довідку ОК-7" на порталі Дія
    • Отримати "Довідку ОК-5", "Довідку ОК-7" або "Пенсійну довідку" на порталі Пенсійного фонду України
    • Просканувати QR-код
    • Як проводяться платежі нерезидентів?
    • Керівництво Sense Bank. Яка організаційна структура банку?
    • Постанова про зняття арешту відправлена в банк, але арешт з рахунку не знято
    • Як та в які строки відбувається процедура зняття арешту з рахунку?
    • Хто належить до публічних осіб? Як визначити зв'язки із США або рф? Які ознаки наявності податкового резидентства інших країн?
    • Активувати Дія.Підпис в застосунку Дія
    • На якій підставі банк може припинити ділові відносини з клієнтом?
    • Що таке Power Banking?
    • Підписати документи через Дія.Підпис на комп’ютері
    • Підписати документи через Дія.Підпис на смартфоні
    • Кому заблоковано рахунки відповідно до Постанови НБУ від 24 лютого?
    • Воєнний стан. Як працює банк?
    • Які умови кредитних канікул за кредитними картками та кредитами були з 1 березня по 12 липня 2022 року?
    • Мій рахунок заблоковано через публічне обтяження ДРОРМ. Що робити?
    • Що за сповіщення надійшло від застосунку Дія про кредит в Sense Bank?
    • Види шахрайства та як не потрапити на вудку шахраїв?
    • Чи потрібно погашати заборгованість за кредитом або кредитною карткою в період воєнного стану? Чи будуть нараховані штрафи?
    • КЕП. Що це? Як його оформити?
    • Чому мій рахунок арештовано? Як зняти арешт?
    • Як відкрити рахунок в Sense Bank?
    • Чи можна в Sense Bank відкрити рахунок для добровільного декларування?
    • Чи можуть виконавчі служби знімати гроші з рахунків клієнта?
    • Як відправити письмовий запит в банк?
    • Які обмеження на операції з валютообміну діють у період воєнного стану?
    • Чи має банк ліцензію на видачу кредитів?
    • Що таке IBAN? Як дізнатися номер рахунку у форматі IBAN?
    • Авторизуватися через BankID на державних ресурсах
    • Що таке FATCA?
    • Встановити застосунок та зареєструватись у Дія
    • За якими рахунками або виплатами утримуються ПДФО та Військовий збір?
    • Хто такі резидент та нерезидент?
    • Включити або відключити повідомлення від банку в Viber
    • Що таке API банку? Як дізнатися API Sense Bank?
    • Що таке BIC код Sense Bank?
    • Куди звернутися з пропозицією про співпрацю з банком?
    • Як залишити скаргу і дізнатися рішення за нею?
    • Як обміняти валюту?
    • Які строки отримання і відправки платежів за реквізитами в гривні між банками?
    • Чи працює Sense Bank з дорогоцінними металами та колекційними монетами?
    • Що сталося з моїми рахунками, які були оформлені в Укрсоцбанку?
    • Замовити РНОКПП для дитини через Електронний кабінет платника податків
    • Поточний рахунок та банківська картка: в чому різниця?
    • Військовий збір: зміни в оподаткуванні від 1 грудня 2024 року

    Види шахрайства та як не потрапити на вудку шахраїв?


    У цій статті:

    Запитання Відповідь Корисні статті

    Запитання

    Види шахрайства та як не потрапити на вудку шахраїв?

    Відповідь

    Одні з найпопулярніших видів шахрайства:

    Соціальна інженерія — психологічна маніпуляція та обман, щоб змусити вас повідомити секретні дані чи здійснити дії, необхідні шахраям. 
    Наприклад, листи, повідомлення, у яких вам повідомляють про можливість отримання спадщини, грошового переказу, соціальної чи іншої грошової допомоги, злам соцмереж та прохання позичити чи переказати кошти від імені того, чия сторінка була зламана. 

    Якщо щось з цього сталось з вами, одразу вмикайте логіку та згадуйте, чи повинен вам хтось переказати кошти, чи подавали ви запит на грошову допомогу на перевірених ресурсах, зателефонуйте другу, який просить кошти та впевніться в тому, що це дійсно так.

    Телефонний фішинг — це вид телефонного шахрайства, в результаті якого клієнти видають дані банківських карток та рахунків, ПІН до картки, логіни та паролі для входу в особисті кабінети, а також переказують кошти на банківські або мобільні рахунки третіх осіб.

    Шахраї під час дзвінка можуть представлятися співробітниками банку, говорити, що картка заблокована і для розблокування потрібні її дані, код зі смс тощо, або ж видають себе за ваших друзів або родичів, які опинилися в надзвичайній ситуації і їм потрібна допомога, або ж кажуть, що ви виграли у лотереї або виграли приз.

    Якщо казати:

    • про співробітників банку — вони не дзвонять, щоб дізнатися персональні дані, дані номера картки, рахунку, коди із смс для скасування операції або підтвердження транзакцій, тощо. Якщо вам зателефонували — скиньте дзвінок та зателефонуйте до банку за телефоном, вказаним на банківській картці або на офіційному сайті;
    • про надзвичайну ситуацію друзів чи родичів — скиньте дзвінок та перетелефонуйте друзям, родичам, щоб переконатися, що з ними все гаразд;
    • про виграш — подумайте, чи брали ви участь у лотереї, розіграші. Ми впевнені, що відповідь буде ні. Відповідно і немає сенсу говорити про якийсь виграш.

    Інтернет фішинг — вид інтернет-шахрайства, в результаті якого шахраї отримують номер картки, CVV, строк дії картки, смс з кодом для підтвердження операції використовуючи підроблений сайт, який майже не відрізняється від оригінального. Посилання на фішинговий сайт можете знайти в просторах інтернету або отримати від шахраїв в смс.

    Щоб не потрапити на такий сайт, ознайомтесь із ознаками фішингового сайту:
    - ви вказали всі реквізити картки, натиснули кнопку "Продовжити" і більше нічого не відбувається;
    - біля рядків та з адресою сайту відсутній значок закритого замка;
    - у рядку з адресою сайту відсутнє "https";
    - у тексті на сайті є граматичні помилки;
    - контакти на сайті підроблені.

    Злам сім-картки мобільного оператора — вид шахрайства, коли шахрай збирає дані про людину (наприклад, дати поповнення рахунку, баланс, здійснені дзвінки, тощо), а потім зв'язується з провайдером мобільного зв'язку та обманом переносить доступ до номера на свою сім-картку. В результаті сім-картка власника блокується, а шахрай зі своєю сім-карткою має доступ до інформації, наприклад, повідомлення, дзвінки та інше.

    А ще з розвитком інтернету з’явилася можливість масового і дуже швидкого розповсюдження інформації без перевірки її певності. Шахраї спотворюють фейкові новин, маніпулятивні статті для досягнення власних цілей. Щоб не стати жертвою пропаганди чи шахраїв, необхідно переконуватися у певності інформації. У цьому вам допоможе перевірка фактів або фактчекінг.

    Фактчекінг — це процес перевірки правдивості фактів, інформації та тверджень, які поширюються в ЗМІ, соціальних мережах та інших медійних джерелах. Він використовується для виявлення неправдивої інформації та спростування фейкових новин, підтвердження правдивості інформації та підвищення рівня прозорості медіапростору.

    Як використовувати фактчекінг?

    • Користуйтеся першоджерелами під час перевірки інформації, звіряйтеся з офіційними ресурсами. Не поширюйте відомості, доки не впевнилися у їх достовірності.
    • Перевіряйте фото та відео на автентичність. Для цього, зокрема, можна скористатись сервісом пошуку зображень Google. Часто дезінформатори та шахраї використовують відредаговані фото для ілюстрації своїх фейкових публікацій.
    • З’ясуйте, чи не внесено певний ресурс Центром протидії дезінформації чи Службою безпеки України до списку інструментів поширення ворожої дезінформації.
      Використовуйте ресурс "Кібер Брама". Платформа містить практичні рекомендації та інструменти для захисту від кіберзагроз, фейків і дезінформації.

    Якщо ви виявили, що стали жертвою шахраїв — заблокуйте картку через цифровий банк Sense SuperApp і для уточнення наступних дій невідкладно зверніться в онлайн-чат в цифровому банку Sense SuperApp або зателефонуйте за номером 0800 50 20 50. Ми поруч 24/7 і завжди раді вам допомогти.

    Корисні статті

    Перший вхід (реєстрація) в Sense SuperApp

    Що робити, якщо загубив картку або її вкрали?

     

    шахрайство шахраї фішинг злам сім-картки

    Чи була ця стаття корисною?

    Так
    Ні
    Give feedback about this article

    Copyright 2025 – Sense Bank.

    Knowledge Base Software powered by Helpjuice

    Відкрити